Sabtu, 4 Mei 2019

Kebaikan Halia Untuk Wanita

Entri lepas Kak Ros ada kongsikan kebaikan halia untuk umum. Tapi kali ini Kak Ros kongsikan pula kebaikan halia ini khusus untuk wanita. Halia ini bukan sahaja baik untuk kesihatan dalaman wanita, malah untuk kecantikan juga.

1. Halia membantu untuk mengurangkan berat badan. Amalkan meminum air teh halia sejam atau setengah jam sebelum makan, ia membantu untuk anda kurus.  Kandungan nutrien halia yang menyerap lebih cepat metabolisma dan membuang sisa toksin yang tidak diperlukan dalam badan. Teh halia juga memberi kita lebih mudah kenyang, tak kita berasa tidak terlalu lapar.

2. Halia membantu mengurangkan masalah morning sickness, muntah-muntah dan pening yang sering dialami oleh wanita hamil.  Kandungan khasiatnya yang banyak sangat berguna untuk ibu dan bayi dalam kandungan.

3. Halia juga membantu mempertingkatkan kesuburan untuk wanita dan lelaki.

4. Halia turut membantu mengurangkan masalah senggugut dan sakit yang dialami wanita datang bulan.

5. Halia untuk kecantikan. Masker dari halia membantu untuk merawat akar rambut supaya lebih kuat dan rambut kelihatan cantik bersinar.

Entri akan datang, Kak Ros kongsikan bagaimana cara untuk membuat teh halia sendiri dan masker halia untuk kecantikan rambut. 



Kak Ros
Penjaga Pantang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan